SISTA VECKAN

Igår var det söndag och vi jobbade första dagen på vår sista vecka här på Daoming. Just nu känner jag bara stopp, nej, stanna tiden - det går alldeles för fort!! Jag vill ju tillbringa mer tid med barnen och lärarna här.. Men jag inser också att det är positivt att jag känner såhär, för det betyder ju att jag har haft det bra och det har jag verkligen! Slutet på mitt äventyr närmar sig med stormsteg och snart är jag tillbaka hemma igen, någonting som också känns väldigt bra :) Ska bli så himla roligt att träffa alla igen och jag längtar efter alla de där sakerna som tidigare kändes så vardagliga. Som att äta middag med familjen, dricka vin och skratta med mina tjejer, sitta i timtal på ett fik utan att egentligen få så mycket sagt och att kunna hälsa på farmor när jag vill! Så jag hoppas att ni där hemma är redo för att umgås, för jag kommer vara jobbigare än vanligt när jag kommer hem ;)

I lördags blev jag bjuden på lunch hemma hos Kelly och Sophie. Kelly jobbar jag ju ihop med och Sophie jobbar med de äldre barnen, och de två delar en lägenhet. Vi lagade hot pot och satt och pratade i flera timmar. Sophie undervisar i politik och det är alltid lika roligt att prata med henne. Eftersom hon vet så mycket och är så insatt så är hon en av få lärare som vågar vara kritisk mot hur saker som ting fungerar i Kina, och det är väldigt intressant att lyssna på henne! Det är vid såna tillfällen som jag känner att jag inte vill åka hem. Det är ju nu som jag har börjat umgås med de andra lärarna här, och då ska jag åka hem.. Men jag hoppas verkligen att vi kan hålla kontakten, och jag ska göra mitt allra bästa :) Jag måste ju komma och hälsa på när jag kommer till Kina nästa gång ;) Men nu ska jag bara njuta och ha roligt tillsammans med alla mina barn de sista dagarna! :)





P U S S



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0